Misija i vizija organizacije su njezina svrha i ambicija, te su vodilja za razvoj strategija i postavljanje ciljeva. Misija i vizija uspješnih organizacija su jasno komunicirane, shvaćene i zajednički dijeljene kod svih njihovih ključnih dionika.
3 min. čitanjaKomunikacijski proces u organizaciji odnosi se na sustave i načine koje organizacija koristi kako bi prenijela svoje poruke ključnim dionicima s ciljem ostvarenja poslovnih rezultata. Organizacijska komunikacija ima četiri osnovne funkcije (kontroliranje, motiviranje, emocionalno izražavanje i informiranje) te je ključna za uspješnu organizacijsku prilagodbu današnjim uvjetima poslovanja.
Komunikacija u organizaciji je kompleksan sustav protoka informacija koji čine dva djelomično komplementarna sustava: mreža formalne i mreža neformalne komunikacije. I formalni i neformalni kanali komuniciranja su neophodni za uspjeh svake organizacije.
Psihološka potreba svakog pojedinca je biti u učinkovitoj interakciji s okolinom u svim aspektima života. Razvijajući kompetentnost djelatnika osnažujemo njihovu intrinzičnu motivaciju što pojedincu omogućuje razvoj i korištenje svih svojih potencijala.
Voditi prave razgovore u organizaciji, danas je važnije nego ikad. Organizational Conversation je model vođenja koji voditeljima kroz konverzacije s djelatnicima i suradnicima omogućuje postizanje njihove veće angažiranosti u radu te posljedično i ostvarenje boljih organizacijskih rezultata.
3 min. čitanjaTemelj uspješne komunikacije, utjecanja i vođenja su znanje i razumijevanje procesa opažanja.
Temelji uspješne komunikacije su u razumijevanju procesa opažanja, postavljanju odgovarajućih pitanja i aktivnom slušanju sugovornika te davanju povratnih informacija. Uz sve navedeno, iznimno je važno graditi odnose temeljene na povjerenju. Povjerenje se gradi asertivnim ponašanjem.
5 min. čitanjaKako reagirate na novu ideju? Što se događa na poslu kada vam se predstavi nova ideja? Prekinete li osobu uz gestu odbijanja? Počinjete li tražiti slabosti i rupe u ideji ili ukazivati na prepreke? Ili ih ignorirate, nadajući se da će ideja (i osoba koja ju je predložila) jednostavno otići?
2 min. čitanjaSukobi su sastavni dio svakodnevnog pa I organizacijskog života. O tome kako ih se opaža, zbog čega nastaju i kako se razvijaju, te kako se njima pristupa ovisi hoće li njihov ishod biti pozitivan ili negativan.
Nikada ranije u povijesti rada, koncept timskog rada nije bio važniji za funkcioniranje uspješne organizacije.
5 min. čitanjaOrganizacije danas fokusirano razvijaju zaposlenike i lidere na svim nivoima i integriraju coaching pristup kroz svakodnevne razgovore te kroz proces razvoja kako bi iskustvenim učenjem i kulturom kontinuiranog razvoja unaprijedile svoju učinkovitost i održivost.
4 min. čitanjaBrze promjene kod konkurencije, zahtjevi korisnika, razvoj tehnologija i nove regulacije zahtijevaju od organizacije sposobnost brzog odgovaranja i prilagodbe.
5 min. čitanjaBrand poslodavca jasno artikulira što je vrijednost koju nudi novim djelatnicima, no zapravo prva publika su trenutni zaposlenici organizacije.
6 min. čitanjaVoditelji danas provode do 25% svog radnog vremena baveći se sukobima. U neke su osobno uključeni, a u nekima su odgovorni sudjelovati - to su sukobi među djelatnicima koje vodi. Za uspješno rješavanje sukoba u organizacijskom kontekstu potrebno je zadovoljiti nekoliko preduvjeta.
Participativno vođenje je pristup koji se temelji na individualnom i sustavnom korištenju dijaloga, facilitacije, suradnje i zajedničkom stvaranju novih rješenja kako bi se primjereno odgovorilo na kompleksne izazove u organizaciji.
3 min. čitanjaVještine u odnosima s ljudima danas su ključan element uspjeha u raznim profesionalnim područjima a razvijene komunikacijske vještine ih poboljšavaju.
Većina poslodavaca brine se kako zadržati dobre zaposlenike i kako zaposliti zaposlenike koji će ostati dio njihove organizacije.
5 min. čitanjaImate li problematične djelatnike u svom timu? Kakvi su to problematični djelatnici I što s njima?
Nikada ranije u povijesti rada, timski rad nije bio toliko važan faktor za funkcioniranje uspješnih organizacija.
9 min. čitanjaVrijeme je jedan od najvrjednijih resursa kojeg imamo a kojim često neučinkovito upravljamo.
5 min. čitanjaKako se ponašati dok (u)vodite promjenu? Kako oblikovati zajednički smjer i uskladiti ljude i resurse ka ostvarenju cilja i svrhe promjene?
6 min. čitanjaZadržavanje zaposlenika odnosi se na sposobnost organizacije da privuče, prepozna i zadrži zaposlenike koji angažirano doprinose ostvarivanju organizacijske svrhe i vizije.
Budući da se karakteristike poslovnog okruženja nastavljaju mijenjati, zahtjevi za prilagodbom su kontinuirani, na svim nivoima organizacija. Ključnim postaje pitanje kako razvijati zaposlenike koji su spremni kontinuirano učiti – dakle mijenjati se? Kako integrirati cjeloživotno učenje ili učenje tijekom cijelog životnog ciklusa zaposlenika kao ključnu vrijednost u kulturi organizacije?
Iskustveno učenje je ključni način na koji se razvijamo no učinkovito je kada je dobro uklopljeno s ostalim metodama učenja i razvoja. Koja je kombinacija metoda najbolja za razvoj vještine vođenja?
3 min. čitanjaJoš početkom godine, Forbes je najavio da će 2018. godina biti godina Iskustva Zaposlenika (Employee Experience, EX). Trend ukazuje da je to samo početak značajne transformacije koje će omogućiti razumijevanje iskustva zaposlenika i novu paradigmu vođenja, neophodne za oblikovanje rada budućnosti.
3 min. čitanjaAktivno bavljenje razvojem samosvjesnosti omogućuje nam prepoznavanje vlastitih snaga, područja za poboljšanje, izbor adekvatnih razvojnih metoda te potiče klimu kontinuiranog učenja i razvoja u organizaciji.
6 min. čitanjaIskustvo zaposlenika (EX) je zbroj svega što zaposlenik doživljava tijekom svog odnosa s organizacijom. Kreiranje pozitivnog iskustva zaposlenika znači oblikovati radne uvjete u kojima zaposlenici mogu dati najbolje od sebe. Iznimno je važno kako pristupamo razvoju iskustva zaposlenika. Učinkovitim se pokazao Design Thinking pristup, te primjena participativnog i suradničkog pristupa u vođenju.
3 min. čitanjaIskustvo zaposlenika (EX) je zbroj svega što zaposlenik doživljava tijekom svog odnosa s organizacijom. Konstruktivno i pozitivno iskustvo zaposlenika postaje dio novog psihološkog ugovora između zaposlenika i poslodavca. Nema kvalitetnog iskustva korisnika ukoliko s njim nije u interakciji djelatnik koji ima kvalitetno iskustvo zaposlenika u toj organizaciji, stoga je najbolji pristup tretirati zaposlenike kao svoje prve korisnike.
3 min. čitanjaValjanim delegiranjem voditelji upravljaju svojim vremenom i oslobađaju ga za svoje druge odgovornosti.
4 min. čitanjaKljučni element procesa delegiranja je dobro oblikovanje cilja i svrhe prenesenog zadatka. Kada je ispravno učinjeno, postavljanje ciljeva može poboljšati angažiranost zaposlenika tako sto povećava učinkovitost i resurse organizacije. Postavljanje „pametnih“ ciljeva može biti izazovno kao i njihovo ispunjavanje.
2 min. čitanja