Zaposlenici neke kompanije dio su njenog brenda, a izvrsnost i stručnost nekog zaposlenika automatski poboljšavaju dojam o kompaniji u kojoj radi, isto kao što i nesposobnost djelatnika odmah preslikavamo na cijelu kompaniju.
Danas su zaposlenici i kompanija dva lica ista priče, a kompanije koje su uspjele prenijeti svoje vrijednosti, viziju i misiju na djelatnike obično su uspješnije i popularnije (među zaposlenicima, ali i među korisnicima).
Kako bi zaposlenici zaista bili angažirani, kako bi mogli razumjeti svoju svrhu i doprinos unutar kompanije te samim time kulturu kompanije pokazivati na van, jako je važno da djelatnicima dajemo sve potrebne informacije za njihov posao i da razumiju njegovu svrhu.
Šuma novosti na intrawebu ili svakodnevno zatrpavanje inboxa informacijama o kompaniji ne znači kvalitetno informiranje, a individualan pristup pokazao se najboljim.
Na voditelju, direktoru ili menadžeru odjela je odgovornost da brine o svojim zaposlenicima, pa tako i o količini informacija koju oni dobivaju i kojim putem. Svaka kompanija ima svoje posebnosti i ne postoji univerzalno pravilo za sve, no ipak se možemo zapitati kojih 10 ključnih stvari je nužno znati kako bismo posao obavljali kvalitetno:
- Koje proizvode ili usluge moja kompanija nudi, koju problematiku rješava korisnicima i čime pozitivno utječemo na život korisnika?
- Kako mogu viziju kompanije u kojoj radim sumirati u nekoliko riječi?
- Koja je misija moje kompanije i koji je plan za implementaciju te misije?
- Tko je glavna konkurencija mojoj kompaniji i po čemu smo mi drukčiji od njih?
- Kako moj opis posla doprinosi uspjehu cijele kompanije?
- Tko je šef mojeg šefa i koje su njihove odgovornosti te opisi posla?
- Tko je za mene zadužen u ljudskim potencijalima i kako da se osiguram da ću dobiti sve nužne informacije?
- Koje su mogućnosti razvoja i dodatne edukacije za mene u ovoj kompaniji?
- Koje su sve tehnologije i alati dostupni kako bi mi olakšali posao?
- U kojim bih sve događajima ili inicijativama na poslu trebala sudjelovati?
Sve je manje lojalnih zaposlenika koji ostaju u kompaniji jer vjeruju u nju, a treba nam sve više baš takvih u svijetu robota, špranci i krutih procedura.
Djelatnici koji ne znaju odgovore na ova pitanja vjerojatno se nisu u potpunosti saživjeli s kompanijom i velike su šanse da posao gledaju kao još jedan u nizu. Djelatnici danas mijenjaju poslove svakih nekoliko godina i sve je manje lojalnih zaposlenika koji ostaju u kompaniji jer vjeruju u nju, a treba nam sve više baš takvih u svijetu robota, špranci i krutih procedura.
Ako već sjedite 8 sati na radnom mjestu, potrudite se sebi učiniti posao zanimljivim i privlačnim. Odgovornost nije samo na voditeljima već i na djelatniku koji si prvo treba postaviti pitanje: “Jesam li ovdje kako bih radio ili odrađivao?”. Radni dan od 8 sati vremenski jednako traje kad se trudimo i dajemo sve od sebe ili kad sjedimo. Razlika je u tome što u prvoj varijanti činimo sebe kvalitetnijom osobom, svoj mali svemir smislenim mjestom i posao izazovnim, dok u drugoj tratimo vrijeme i sebi i kompaniji.