I kad cijeli svijet stane, da ga ljudi svojom kreativnošću i upornošću itekako nastavljaju okretati zaključak je 16. MeetUP-a Radilice, simboličnog naziva Novo normalno.
I kad cijeli svijet stane, da ga ljudi svojom kreativnošću i upornošću itekako nastavljaju okretati zaključak je 16. MeetUP-a Radilice, simboličnog naziva Novo normalno.
Drukčiji od svih dosad, MeetUp se upravo i održao na novonormalan način – preko online platforme. Na online panel diskusiji ugostili smo menadžere iz telekomunikacijskog sektora (Optima telekom, A1) i dostavnih službi (Wolt, DPD). Pridružila im se i dugogodišnja prijateljica Radilice, Jasminka Mužinić Sabol, psihologinja iz .točkepromjene, koja je otvorila MeetUP zanimljivom prezentacijom osvrnuvši se na paletu emocionalnih iskustava koje nam je donijelo razdoblje pandemije te kompetencije na koje smo se oslanjali kako bismo što bezbolnije proživjeli prethodni period.
U panel diskusiji koja je uslijedila generalni menadžeri iz dostavnih službi DPD (Igor Jakovljević) i Wolt (Matko Katanec) podijelili su značajne promjene u svojem poslovanju. DPD ima lijepu, društveno odgovornu priču – s ubrzanim i velikim povećanjem posla i potrebom za novim dostavljačima, dali su priliku osobama koje je ova kriza najgore zadesila te su ostali bez posla. Tako su uspjeli ono što i vrhunskim odjelima ljudskih resursa čak i u mirnim razdobljima zvuči skoro pa nemoguće: u 10 dana pronašli su, osposobili i uveli u posao preko 100 ljudi.
Iako smo ih često viđali sa svojih balkona i prozora, Wolt biciklima i motorima na početku je znatno pao promet. Iznimno brzom prilagodbom i novim idejama implementiranima u aplikaciju i oni su, s početnog pada, stigli na pojačan promet i dodatna zapošljavanja.
Budući da smo internet koristili više nego ikad, zanimalo nas je kakve vrtuljke promjena je pandemija donijela telekomunikacijama. Korona je kontaktne centre navela na pozitivno osvježenje – rad od kuće zaista je postao moguć i u novom normalnom bit će dio benefita za zaposlenike. Da su upornost, angažman i ogromni trud i predanost djelatnika dovele do toga da korisnici nisu osjetili promjene u svojim uslugama i iskustvu, ispričao je Zoran Gotić (Optima telekom). Neizmjernu važnost otvorene komunikacije u svim trenucima kriznog razdoblja istaknula je Jelena Oreščanin (A1). Navela je kako su briga i orijentiranost na ljude te dijeljenje iskustava i ideja najvažniji faktori u motiviranju djelatnika u ovom razdoblju. Neki prijedlozi u procesima koji su se dotad činili kao šala i daleka budućnost, tijekom pandemije postali su realnost.
Kao zaključak panela, gosti su istaknuli najvažnije lekcije. To su konstantno ulaganje u ljude, važnost donošenja odluka i sustavnog planiranja i prevencije, novi pogledi na remote način rada kao na motivacijski alat te tehnologija koja prati poslovne potrebe.
Ako samo na tren sa strane stavimo neizvjesnost i ekonomske posljedice, ovaj virus kao da nam je zasvirao alarm za pauzu dosadašnjem načinu rada. Pauzu stalnoj promjeni prioriteta i dao trajna tri: zdravlje, sigurnost i podrška. Pauzu jurnjavi i uzimanju zdravo za gotovo malih, svakodnevnih pojava te umjesto toga ponudio sporiji tempo i veliku sreću u sitnicama. Pauzu orijentiranosti isključivo na sebe i zamijenio je zajedništvom i dijeljenjem. Pauzu bezosjećajnosti i preskakanja razgovora i podsjetio na emocije kao izvor inspiracije i iskrenu komunikaciju kao potporu i motivaciju.
Zaposlenici su opet vraćeni na mjesto s kojeg ih nijedna odredba, postavljeni rezultat ili lovljenje bonusa nikad nisu trebali pomaknuti – u fokus. Sve što se u poslu činilo neizvedivo i jako daleko s promijenjenom percepcijom i pristupom u kratkom roku se ostvarilo. Kreativnost i fleksibilnost postale su jedina pravila i pokazale da kad se grčevito ne trudimo isključivo dostići postavljene ciljeve, usmjerenošću na ljude i suradnjom ih premašujemo.
S optimizmom da svijet neće opet stati, želim nam nastavak ovog resetiranog načina rada prema jednostavnim, a ključnim postavkama. I svakodnevni podsjetnik da nema tog šišmiša koji nam može oduzeti onu osnovnu: ljudskost.