Jedina dva trenutka koja će gost sa sigurnošću proći tijekom cijelog hotelskog korisničkog iskustva su check-in i check-out. U ovom članku fokusirat ću se na poslovno/konferencijsko hotelsko iskustvo, umjesto na klasične godišnje odmore.
Jedina dva trenutka koja će gost sa sigurnošću proći tijekom cijelog hotelskog korisničkog iskustva su check-in i check-out. Čak niti istraživanje hotela ili rezervacija nisu obvezni dijelovi procesa (npr. tijekom putovanja Provansom u ljeto 2007. nismo napravili niti jednu rezervaciju nego smo svaku večer odabrali drugi hotel na licu mjesta).
U ovom članku fokusirat ću se na poslovno/konferencijsko hotelsko iskustvo, umjesto na klasične godišnje odmore.
Meni tri najvažnije aktivnosti u hotelu:
- Tuširanje
- Spavanje
- Posao (Email)
Uglavnom želim minimizirati vrijeme provedeno u sobi i fokusirati se na istraživanje grada, prolazak doručka i (potencijalan) rad iz simpatičnog kafića „iza ugla“.
Slijedi nekoliko ideja koje bi hotelima mogle biti korisne i koje zahtijevaju minimalna ulaganja u procesu planiranja.
1. Povezanost
Voda, zrak i Internet danas postaju životno neophodni resursi (tzv. newnecessities), zbog čega koncepti ograničenog interneta ili naplaćivanja 20$ za dan korištenja interneta postaju neshvatljivi s obzirom na vrijeme u kojem živimo. Radi se o old-school pristupu ugostiteljstvu – „Hej, ajmo naplatiti sve što možemo!“. U pojedinim hotelskim lancima, samo hoteli s pet zvjezdica imaju besplatan wi-fi, dok ga hoteli s tri zvjezdice naplaćuju.
2. Punjenje baterija
Većina hotelskih kupaonica ima utičnice koje su „samo za aparate za brijanje“. Očito je postojao trenutak u vremenu (prema mojoj procjeni u 50-ima) kada su arhitekti i dizajneri interijera ustanovili da su takve utičnice nužne te su ih unijeli u tadašnje planove.
Isto bi se trebalo dogoditi i danas kada su u pitanju svi digitalni priključci koje koristimo, počevši od fotoaparata i laptopa, sve do – pametnih telefona (ili bi trebalo proizvesti mobitel čija će baterija izdržati cijeli dan). Gotovo svaki put se zateknem u iskopčavanju hotelskog televizora, saginjanju preko klupica, pomicanju minibara ili u zamjeni fiksnog utikača onim iPhoneovim.
3. Punjenje (svojih) baterija
Prekrivač kreveta. Gdje on treba ići i što s njim trebam napraviti? Obično ga stavim na pod (i onda se prilikom odlaska osjećam loše jer sam ga isprljao!). Ponekad ga smotam i stavim u ormar (ako ormar postoji). Možemo li kao gosti odabrati sobe bez prekrivača za krevet? Koliko vas ga koristi kod kuće? Nedostaje li vam kada ga nema u hotelskoj sobi?
4. Osvježenje
Budući da je već puno toga do sada napisano na temu tuširanja (većinom u Norman’s Design of Everyday Things), neću ponavljati samu problematiku, nego ću se samo nadovezati.
Sretan sam kada je temperatura vode „baš onakva kakva treba biti“ i nisam se spreman odreći tog trenutka savršene sreće. Upravo zbog toga, tijekom faze sapunjanja ne isključujem vodu, nego pokušavam požuriti i potrošiti što je moguće manje vode. To otvara pitanje: gdje odložiti glavu tuša? Obično nema dovoljno prostora iza slavine, zbog čega tuš odložim na pod, držeći ga stopalima i nadajući se da se neće okrenuti i pošpricati i mene i cijelu kupaonicu.
5. Personalizacija
Bilo bi divno hotelskom iskustvu dodati ljudsku, osobnu notu. Ako netko putuje i odsjeda u istom lancu hotela, pretpostavili biste da recepcija zna u kojem djelu hotela taj gost voli odsjesti, što voli jesti, piti itd. Možda biste zamijenili uobičajeni sadržaj mini bara s posebnom vrstom pića, vrstom koju obično pije. Ovo je, na primjer, trik koji ne predstavlja dodatan trošak budući da se pića naplaćuju po potrošnji. Zahtijeva samo malo vremena, a predstavlja sitnicu koja se dugo pamti.
Primjeri poput ovog su brojni. Stava sam da bi kratko 5-minutno online istraživanje pružilo dovoljno informacija za kreiranje sličnih gesti za baš svakog gosta.
Koje su vaše najdraže aktivnosti u hotelskoj sobi i što vas obično frustrira?
Članak originalno objavljen na stranici UX Collective.